Hilfe / Support

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Zuerstmal: Ich bin nicht direkt telefonisch erreichbar. Die Nummer, die ihr wählt ist ein Anrufbeantworter. Es macht also keinen Sinn in kurzer Zeit, hundertmal anzurufen. Im Gegenteil: Meine Software stuft das als "Stalking" ein und blockiert eure Nummer. Best Practice: Einmal anrufen und Name, Adresse und Rückrufnummer draufsprechen und gut ist. Ich melde mich.

Der Hintergrund dieser Maßnahme ist schnell erklärt: Bei 40 -50 Anrufen am Tag hab ich irgendwann aufgegeben. Es ist und war mir unmöglich alle euere Anrufe zu beantworten und zurückzurufen... Rechne: 50 Anrufe a 5 Minuten sind stolze 250 Minuten - also über 4 Stunden - ein halbes Tagwerk!

Eine Bitte --> schickt eine Mail, das ist einfacher, besser und schneller für alle Beteiligten. Es sind meist ohnehin Rüchfragen zu Lieferterminen oder Sendungen, die ich per Mail viel besser beanworten kann. DANKE!

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First of all: I cannot be reached directly by phone. The number you dial is an answering machine. So it doesn't make sense to call a hundred times in a short space of time. On the contrary: My software classifies this as "stalking" and blocks your number. Best Practice: Call once and say your name, address and callback number and you're good. I will contact you.

The background to this procedure is easy to explain: With 40-50 calls a day, I gave up at some point. It is and was impossible for me to answer and call back all your calls ... Calculate: 50 calls of 5 minutes are an impressive 250 minutes - that is, over 4 hours - half a day's work! And some like to talk half an hour or more...(including me if its a pleasant conversation)

A request -> send an email, this is easier, better and faster for everyone involved. In any case, there are queries about delivery dates or shipments that I can answer much better by email. THANKS!

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